V rámci mezinárodního festivalu marketingu a reklamy PIAF se 26. dubna v Praze uskuteční konference Sport 2016. Určena je marketingovým pracovníkům ze sportovních svazů, klubů a sportovišť, stejně jako sponzorům a specializovaným agenturám.
Březen je prvním jarním měsícem, ve světě sportu to však tak vypadá pouze v kalendáři. Naopak, některé zimní sporty zažívají právě v třetím měsíci roku svůj vrchol. Platí to hlavně o biatlonu, avšak nejen jím je březen živ. Podívejte se na přehled nejvýraznějších událostí měsíce.
Co se týká historie, není na tom americká fotbalová federace, tedy oficiálně U.S. Soccer, o moc hůře než ta česká. Americká byla totiž založena v roce 1913, což je o necelých 12 let později než tehdejší Český svaz footballový v rámci Rakouska-Uherska. O největší mezinárodní úspěchy U.S. Soccer se zatím zasloužily ženy, které doposud vyhrály hned tři světové tituly, ten poslední v loňském roce. V roce 1994 hostily Spojené státy mužské MS ve fotbale – o rok dříve vznikla Major League Soccer, která zejména v spoledních letech nabírá velmi zajímavé dynamiky a v mnoha ohledech již dnes ukazuje cestu evropským klubům, alespoň prací na poli marketingu.
V rámci mezinárodního festivalu marketingu a reklamy PIAF se 26. dubna v Praze uskuteční konference Sport 2016. Určena je marketingovým expertům sportovních svazů, klubů a sportovišť, stejně jako sponzorům a specializovaným agenturám.
Chyběl vám nějaký projekt či počin v nedávno vyhlášených kategoriích toho nejlepšího, co v roce 2015 nabídl český sportovní marketing? Po vyhlášení nejlepších krátkodobých kampaní, dlouhodobých komunikačních platforem, klubového obsahu, ligového a svazového obsahu, obsahu produkovaného sportovci a aktivacích partnerství, nás čeká otevřená kategorie ostatních kreativních počinů, co se nevešly do některé z výše uvedených kategorií.
Předposlední kategorií, ve které vybereme to nejlepší z českého sportu za rok 2015, jsou partnerské aktivace. Partnerstvím se v tomto případě rozumí všechny způsoby nastavení sponzorského vztahu (cash, barter, mediální partnerství). Nevybírali jsme ty největší aktivační kampaně, které v Česku v uplynulém roce proběhly. Dokonce jsme nutně nevybrali ani ty nejefektivnější - k tomu je zapotřebí neveřejných údajů.
Které české sportovní kluby nejlépe pochopily význam tvorba digitálního obsahu? Po sportovcích a ligových soutěžích/sportovních asociacích vybral SportBiz 5 klubů, které v roce 2015 vytvářely nejlepší digitální obsah. Stejně jako v předešlých případech, tak i tentokrát jsme přihlíželi k více parametrům - kvalitě obsahu, jeho kreativitě, šíři záběru a nasazení do různých kanálů.
V minulých dnech jsme vám postupně představili nejlepší marketingové počiny v kategoriích krátkodobé kampaně, dlouhodobé marketingové projekty a content českých sportovců v roce 2015. Jako další v pořadí se SportBiz zaměřil na obsah komunikačních kanálů spojené kategorie pro českých sportovních svazy a ligy zároveň. Do nejlepší pětice jsme vybrali ligy a svazy, které v uplynulém roce tvořily komplexní obsah napříč svými komunikačními platformami. Naším cílem bylo vybrat ty subjekty, které dokážou pravidelně distribuovat správné informace správnými kanály, a to ještě ve správný čas a v aktraktivním balení.
Začátkem kalendářního roku 2016 se v Česku odehrála událost, která nemá v místních luzích a hájích obdoby. Dosud první a poslední hokejové extraligové utkání pod otevřeným nebem se rozhodly v tuzemsku uspořádat v lednu 2011 Pardubice, které tehdy na plochodrážním stadionu ve Svítkově porazily brněnskou Kometu. A právě Brňané se k podobnému kroku odhodlali o pět let později. Výsledkově to pro Kometu pět nedopadlo, jak se však povedl tento sportovní svátek po stránce organizační?
Po vyhlášení nejlepších krátkodobých kampaní a dlouhodobých marketingových projektů, které se objevily v loňském roce v českém sportu, se přesuneme do tří dalších kategorií. Ty souvisí s tvorbou contentu, což přeloženo do češtiny znamená veškerý obsah publikovaný napříč kanály. Může jít o fotky, videa, ale i složitější aplikace, filmy, či jen prosté textové vzkazy fanouškům. Jako první jsme vybrali 5 sportovců, kteří podle našeho soudu nejlépe splňují nároky na atraktivnost a jedinečnost obsahu, jeho konzistenci (jedna povedená věc nestačí!), správné využití více komunikačních kanálů a také to, jakým způsobem jsou otevření interakci s fanoušky.
Český sport nabídl v roce 2015 spoustu zajímavých počinů a naší ambicí je představit ty nejlepší. Po krátkodobých kampaních dnes představíme pět nejlepších dlouhodobých marketingových projektů. Jejich rysem je to, že si dávají za cíl kontinuální práci s fanoušky a neomezují se pouze na jednu komunikační kampaň.
V jakém stavu je český sportovní marketing? Jsme schopni v Česku vyprodukovat kvalitní věci? Jsme toho názoru, že ano, a že jich je čím dál tím více. SportBiz se dlouhodobě snaží upozorňovat na zajímavé projekty v českém sportovním marketingu. Rozhodli jsme se poprvé oficiálně vybrat to nejlepší, co se v Česku zrealizovalo v roce 2015. A protože sféra sportovního marketingu je poměrně široká, zaměřili jsme se pouze na oblasti úzce související s marketingovou komunikací - kampaně, tvorbu sportovního obsahu a partnerské aktivace.
Nový rok po sportovní stránce odstartoval ve vysokém tempu. Hned v prvním dni s označením 2016 měli hokejoví fanoušci v americkém Bostonu možnost zažít tradiční zápas Winter Classic pod otevřeým nebem, ve kterém však Bruins nestačili na odvěkého rivala z Montrealu. V nejbližších dnech finišuje také hokejové MS juniorů ve Finsku a skokanské Turné čtyř můstků. Leden, to však zdaleka nejsou jen zimní sporty.
Volejbal patří mezi tradiční české sporty a má bohatou historii. Jaká je jeho přítomnost? Co činí tento sport jedinečným? Zeptali jsme se Roberta Urbánka, místopředsedy Českého volejbalového svazu, který rovněž vystoupí se svou prezentací na nejbližším SportBiz LIVE.
Konec roku 2015 na poli sportu nabídne vyvrcholení soubojů hned v několika odvětvích, zatímco jiná teprve svoji sezonu odstartují. Na co všechno se můžete v posledních týdnech kalendářního roku 2015 těšit? Čtěte náš přehled sportovních událostí…
Klasickému zpravodajství odzvonilo. Nejrychlejší informace z prostředí sportovního marketingu nabízí Social Hub – výběr toho nejpodstatnějšího ze sociálních sítí.
PROZKOUMAT